Kasih Kekasih


~Satu..Kasih nan abadi tiada tandingi DIA yang satu..
Dua..sayang berpanjangan membawa ke syurga kasihnya IBU..
Tiga..lapar dan dahaga rela berpayahan setianya AYAH..
Empat..mudah kau ketemu,perhati selalu beza antara KASIH dan KEKASIH~


SATU…Kerana kasih-NYA,kita lahir ke dunia.Antara berjuta,kita yang terpilih untuk melihat dan mendiami Bumi Allah yang sementara.Betapa beruntungnya kita.Dianugerahkan nikmat Iman dan Islam sejak mata celik melihat alamnya.Menghirup udara percuma yang amat bernilai,mengamati keindahan ciptaan-Nya dan mengagumi kebesaran-Nya.Beruntungnya kita diberi peluang itu..Bukankah itu salah satu tanda Kasih-Nya??

DUA…Insan paling hampir yang bergelar Ibu..Mak..Ummi..Mama.Paling mengenali sifat kita,paling memahami tabiat kita,paling setia disisi.Selaut kasih Ibu,tak mungkin terbalas walau dengan berjuta hadiah. Dalamnya kasih Ibu..Sanggup berkorban,berjauhan dari anaknda tersayang yang jauh di perantauan. Menanggung rindu yang ternyata perih.Duhai IBU,kasihmu penguat semangatku. Doa restumu penentu kejayaanku.


TIGA…Tanpanya siapalah kita?Dimanalah kita berpijak?Pada siapalah nama ini disandarkan?Ayah..terlalu banyak pengorbananmu buat diri ini. Terlalu banyak.Penat lelahmu mencari rezeki,hanya Allah yang tahu.Letih lesumu,tak pernah kau keluhkan. Berbahagialah diri ini mempunyai ayah sepertimu. Yang menyayangiku,melindungiku dan menjadi penyokong setia tika diri hampir terjatuh. Duhai Ayah,tak perlu kau ragu, Kasihku padamu tiada bertepi.


EMPAT…Insan asing yang sukar ditemui,sukar dicari.Namun,bila Allah sudah menetapkan..akan bertemu jua.Perancangan ALLAH adalah yang sebaiknya.Betapa indahnya ..tika mana takdir yang menentukan. Hadirnya tanpa diduga,tanpa di pinta. Semoga dia bisa menjadi pembimbing diri,penghibur hati dan teman menempuh hidup sebagai seorang insan. Moga bertemu.



Satu,dua,tiga,empat,
Anugerah terindah buat diri,
Hanya pada Nya syukur ku panjat,
Terima kasih atas nikmat di beri.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Bismillah Pictures, Images and Photos


بسم الله الرحمن الرحيم
AHLAN WASAHLAN

tak perlu mencari teman secantik BALQIS..
andai diri tak sehebat SULAIMAN..

mengapa mengharap teman setampan YUSUF..
jika kasih tak setulus ZULAIKHA..

tak perlu mencari teman seteguh IBRAHIM..
andai diri tak sekuat HAJAR..

mengapa didamba teman hidup sempurna MUHAMMAD..
andai diri tak sehebat KHADIJAH..